VÝUKA ANGLIČTINY PRO DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU :
Výuku provádíme v tématických cyklech od září do června (běžný školní rok). Za tuto dobu se děti naučí základní anglická slovíčka určených tématických okruhů :
- ovoce (jablko, pomeranč, banán, hruška, meloun, meruňka, broskev)
- zelenina (okurka, květák, mrkev, paprika, salát, hrášek, cibule, česnek)
- barvy (červená, modrá, zelená, žlutá, bílá, černá, šedá, hnědá, fialová, růžová )
- tělo (hlava, ruka, nehet, vkasy, oči, uši, pusa, nos, krk, nohy, záda )
- zvířátka (pes, kočka, lev, tygr, slon, myš, koza, husa, kachna )
- oblečení (kalhoty, džíny, triko, svetr, bunda, čepice, klobouk, šála, rukavice )
- roční období (jednotlivá roční období, slovíčka týkající se ročních období jako slunce, drak, sněhulák)
- rodina (děti se naučí členy rodiny)
- škola (popis školy, žáci, učitel, sešity, pero, tužka, židle, tabule, křída)
- doprava (děti se naučí základní slovíčka jako letadlo, vlak, auto)
- malý, velký (big, small ..... děti se naučí anglicky rozeznávat velký a malý)
Samotná výuka je proložena zpíváním písniček, hraním na obchod (nakupujeme zeleninu, ovoce, oblečení), hraním na lékaře (pacient si stěžuje, že ho bolí hlava, nohy, uši .....) a kreslením naučených anglických slov. Hodiny jsou taktéž proloženy hraním pexesa s obrázky slovíček, která jsme se v průběhu naučili a děti musí při hře obrázky anglicky popsat. Zároveň je jednou za čas vyhlášena soutěž ze znalostí slovíček a nejlepší žáčci (většinou všichni (-: jsou odměněni sladkostmi.
Ve většině případech začínáme s knihami "Angličtina pro nejmenší" nebo "Angličtina pro děti"
V rámci výuky a udržení pozornosti dítěte, dítě na požádání učitele v angličtině nakreslí to, co učitel požaduje. Např. "Paint the mice jumping on the bed" nebo "Paint what does like you grandma" :
Two little monkeys jumping on the bed. Grandma and her dog.
A room A frog and a rabbit
A Kingdom We learn new English words
We built a farm ..............
VÝUKA ANGLIČTINY PRO DĚTI NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH :
Individuální výuka většinou probíhá podle látky, kterou dítě zanedbalo a následně probíráme látku, kterou dítě probírá ve škole. Většinou se zaměřujeme na slovíčka a právě probíranou gramatiku. Výhodou této výuky je to, že dítě musí reagovat celou vyučovací hodinu, jelikož je s učitelem samo a ne ve škole, kde při větším počtu žáků se na každého žáka jednotlivě dostane minimum času. S touto metodou máme úspěchy a většinou dítě když nezůstane alespoň na své dobré známce, tak většinou známku ve škole zlepšíme.
Pokud je dítě v angličtině nadprůměrné, je možno přidat i konverzaci na vyšší úrovni i dle zájmů dítěte (sport, filmy, hry, auta, zvířata .......). V další fázi je možné i čtení knížek nebo sledování krátkých videošotů v angličtině.